lördag 8 februari 2014

Friday Reads | v.6

Första Friday Reads, publicerat på en lördag.. Det börjar bra!

Friday Reads är helt enkelt när jag förklara vad jag ska läsa under den kommande helgen. Denna vecka handlar det om Americanah av Chimamanda Ngozi Adichie och Miss Peregrines hem för besynnerliga barn av Ransom Riggs.

11430159

Jag har 78 sidor kvar på Americanah, och jag kan lätt säga att det här är en av de bästa "vuxenböcker" jag någonsin läst. Den här boken blev en positiv överraskning, eftersom jag mestadels läser YA och brukar tycka att vuxenböcker kan vara lite svåra att relatera till och därför rätt tradiga. Americanah tar också upp rasism på ett sätt jag inte riktigt stött på förut och Ifemelu's blogginlägg är tänkvärda. Rekommenderar!

Jag läser Miss Peregrine's på svenska, eftersom min lillasyster redan hade den hemma. Trettio sidor in i handlingen kan jag inte helt säga vad den kommer handla om, men den här boken passar uppenbarligen bra om man letar efter något småkusligt. Ser fram emot denna!

-Elsa 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar